dinsdag 11 april 2017

De Imme jurk als ponneke en shortama T-shirt!

Jurken hangen hier voorlopig genoeg in de kast maar het nieuwste patroon van From Niki With Love is perfect om te vormen tot een alternatief kledingstuk ;-). In dit geval een ponneke en het T-shirt van een shortama.

Imme is een getailleerd jurkje (tot maat 152) in stretchstof dat je zowel met gewone als met raglanmouwen kan maken. Bovendien krijg je bij aankoop het patroon zowel in een gewone als een small versie.

Ik koos de grootste maat (152 in een small) voor Noor, slank en groot voor haar 9 jaar. De lengte is perfect voor een slaapkleedje en de jurk (aka het slaapkleedje/shortama T-shirtje) spant niet teveel. Ik nam voor alle zekerheid anderhalve centimeter naadwaarde om te vermijden dat het gaat plakken tijdens zweterige zomernachten.
 
Voor het ponneke nam ik de raglanversie. De mouwen tekende ik iets langer en zoomde ik ruim om, waarna ik deze boord nog eens naar buiten plooide.


Het T-shirt van de shortama is een ingekorte Imme met een gewone inzetmouw. De mouw korte ik fameus in en zoomde ik met een rolzoom, net als de onderkant van het T-shirt (wat ik achteraf niet meer zou doen want zo lijkt het te onafgewerkt...). Noor koos de kleurtjes. Misschien niet meteen volgens de laatste mode maar zo werd het wel een fris, kleurrijk nachttenueke!

Voor het shortje greep ik terug naar een patroon dat ik zelf tekende en je kan downloaden: "het zomerfantasietje" ;-). Over de shortama (enzo!!!) kan je in deze post meer lezen!




Naaisgroetjes van TinneV

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!