dinsdag 21 maart 2017

Een heel eenvoudig lieflijk #lenterokje! en tutorial.

We verwelkomen de lente met een #lenterokje!

De stof straalt nieuw leven en lieflijkheid uit... Meer dan een touch of gold en wat sprankel in de elastiek heb je toch niet nodig om "het" te voelen?!



Zalig toch, zo'n snel klaar project! Ondertussen kortte ik het rokje behoorlijk in. Pittig is veeel mooier vind ik...


Het was met geweldig veel goesting dat ze de foto's liet nemen. Laat ons stellen: deze was omgekeerd evenredig met het enthousiasme waarmee ze het huis weer in"vloog" toen ik zei: "Ja, 't is al goed!" ;-D.



Pas schreef ik een blogartikel over de manier waarop ik zo'n eenvoudig rimpelrokje maak, zonder rimpeldraad. Daar illustreerde ik de werkwijze met een stretchstof en sommigen vroegen zich af of de rimpeldraad ook geskipt kan worden bij katoen. Ja dus.


De rek goed over de bovenkant van de rok verdelen en er tijdens het stikken heel hard aan trekken, is de boodschap.  

De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn veelbelovend. Wat denk je? Snel nog enkele mooie lappen stof onder de naaimachine? Zo geraakt je overvolle stoffenkast nog leeg ook! Deel je rokjes zeker via Instagram of Facebook met #lenterokje! Dan kan ik je gemakkelijker vinden. Zet je er ook nog @naaisgerief_tinnev bij, maak je het me nog gemakkelijker ;-).

Hou trouwens de blog in de gaten want binnenkort geef ik iets weg... Of beter, samen met La Maison Victor geef ik iets weg en het frisse stoffenwinkeltje Stof&Belle doet er nog iets bovenop!



Naaisgroeten van TinneV

11 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!