dinsdag 12 april 2016

Drie Antoinettekes.

“Oma, ik heb deze week het eerste bloempje geplukt.”, zei mijn kleindochter Louise toen ik haar enkele weken geleden ophaalde van school. “Nu wordt het lente, hé oma!”

Het weer wil nog niet altijd mee, toch doen de heerlijke temperaturen van de laatste dagen verlangen naar frisse lentekleurtjes en -kleedjes! Ik dacht meteen aan de mooie stofjes die al een jaar in mijn kast lagen... En ja, het patroon lag ook al lang te wachten op het juiste moment. Aan de “Antoinette” van Van Katoen had ik meteen mijn hart verloren. 

Het eerste kleedje maakte ik voor Louise omdat zij mij attent maakte op het begin van de lente! Het retrostofje met lieve astronautjes werkte ik af met een effen groen stofje. Met diezelfde stof maakte ik paspel om de zakken af te werken en een belegje.

Mijn eerste Antoinette was klaar en ik ben best tevreden met het resultaat.

Voor Antoinette nummer twee lag een appelblauwzeegroen stofje met poppetjes klaar. Hier gebruikte ik een effen fuchsia stof voor de afwerking en het beleg. Voor ik het wist waren het two of a kind.

Op naar nummer drie. Eenzelfde stofje met poppetjes, maar nu in het geel. Ook hier gebruikte ik fuchsia voor de afwerking en het beleg. Ziezo : three of a kind!

En neen ze zijn niet voor Antoinette, maar voor mijn 3 schatten van kleindochters Noor, Louise en Sophia. Zie ze maar eens schitteren!


Stofjes : astronautenstofje Michael Mille poppetjesstofjes Cosmo beide van Lizzy l'oiseau 
Patroon : de Antoinette van Van Katoen

Veel lente-naais kriebels, oma Bea

14 opmerkingen:

  1. Heel toffe kleedjes! Kan ik hier het patroontje vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Het patroon is een kooppatroon : "de Antoinette" van Van katoen - weet niet of het nog te koop is - ik heb het al een tijd geleden gekocht

      Verwijderen
  2. Helemaal geweldig!!! Supermooie stofjes met een supermooi patroon... en dat voor zo'n supermooie meisjes!! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel - voor zo'n schatjes zit oma Bea graag achter haar naaimachien.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  3. Dankjewel P.S Louise had liever een geel kleedje in plaast van een blauw. Na 5 minuten wenen :"Oma, ik vind het wel niet mooi, maar ik ga het wel aandoen hoor. Maar ...Maak je voor mij ook nog een geel ?"
    Wat doet oma dan : nog een vierde exemplaar (wel een iets ander modelleke.

    Wat doet oma dan : nog een geel exemplaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie jurkjes! Zie ze stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel - voor die stralende gezichtjes, daar doen die oma's het toch voor hé

      Verwijderen
  6. Ik ben ongelofelijk verliefd geworden!!!!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook onmiddellijk verliefd zowel op het model als op de stofjes

      Verwijderen
  7. Heel mooie exemplaren! Niets is leuker dan naaien voor je kleinkinderen! Ik kan erover meespreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel en succes met je naai projecten voor de kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!