zondag 14 februari 2016

Een leeskussen: meer dan een kussen!

Toen onze jongens nog klein waren, konden ze, als ze ziek waren, gemakkelijk gesust worden met een verhaaltje en een knuffelvriend. We installeerden de zieke dan met zijn persoonlijk geneeskussen in de zetel.
Voor de kleinkinderen maakte ik eerder al eens een geneeskussen, maar toen ik het leeskussen op het net tegenkwam, wist ik meteen dat dat een van de kerstcadeautjes zou worden. Na een beetje zoeken, vond ik dit full-optionkussen het leukste. Met een zakje waar een boek in past, een zakje voor een knuffelvriend of pyjama en een ritszakje waar ik een klein zaklampje in stopte, waren ze superblij!
Een leuk cadeautje. Zowel om te maken als om te krijgen.


Ik maakte ook een XXXL voorleeskussen om tijdens de grootouderweek een verhaaltje te vertellen in de kleuterklasjes van de 2 jongste kleindochters. Succes verzekerd!
De juf vroeg of ik er ook een voor haar wilde maken, een klasvoorleeskussen dus. Ze had ook graag een sluiting met knoopjes en eentje met een rits. Ja hoor! Graag gedaan! Als verrassing voor de kleutertjes flockte ik onder de flap een vogeltje.
Wil je dit kussen graag maken? Je vindt een goede handleiding bij Evamaria.
Deze "Noodoll" zijn trouwens de inspiratiebron voor de zelfgemaakte knuffels!


Naaisgroetjes Annemie

3 opmerkingen:

  1. Zo leuk met die knuffelvriendjes erbij! Een kussen in die aard maakte ik al eens, maar de combinatie is top. Werd gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje! De knuffels zijn overigens ook zelfgemaakt, ik zette net de link bij de tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof! Ik maakte er al enkele en denk dat me er nog eens op ga toeleggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!